storiesaboutthefooo.blogg.se

Noveller om gruppen The Fooo

something like love - Kapitel 10

Kategori: Something like love

Amandas perspektiv

Resten av kvällen låg jag i min säng och kollade på Gossip Girl. Jag la upp bilden jag tagit på killarna när vi åt glass. Jag fick flera kommentarer på bilden efter bara några minuter och i alla stod det "Va ofta du känner The Fooo???". Många av mina följare från Norrköping visste att jag och Ogge var syskon men inte att han var känd och andra visste inte om att han var min bror. Jag valde att inte svara på kommentarerna eftersom att jag hade en känsla av att det skulle leda till massa hat och avundsjuka. Jag övervägde att ta bort bilden för det var ju onödigt att riskera något. Vem visste att det skulle vara såhär svårt att vara syster till en kändis. Jag gick in på twitter och såg att jag hade blivit taggad i en av Oscars tweets. "Härlig dag med @FelixSandman @OscarMolander97 och @AmandaMolander." Jag valde att RTa den och läste igenom resten av mina mentions. Många undrade vem jag var och om jag och Ogge var syskon. Man tyckte ju att de borde fatta det själva med tanke på att vi heter samma efternamn. Jag hade fått många nya följare efter att Oscar taggat mig i tweeten och alla mina nya följare hette något med killarnas namn. Det kändes så absurt att så många tjejer var hopplöst förälskade i min bror. Jag kollade igenom killarnas profiler och om man går efter antalet följare var det ingen snack om saken att Oscar och Felix var de som populärast i gruppen. Jag var inte förvånad över att det fanns två favoriter i gruppen, det brukar alltid bli så i alla band. Lite synd eftersom alla gör ju lika stor del i gruppen. Det fick mig att komma på att jag inte följde Omar på twitter så jag sökte upp hans namn på twitter och började följa honom. Jag gick in på min profil och blev chockad när jag såg att mitt följarantal hade ökat med 50st sen jag kollade imorse. Jag såg att jag hade fått ett DM vilket gjorde mig ännu mer chockad, jag tror aldrig jag har fått ett DM under tiden jag har haft twitter. Det var ett DM från Oscar. Jag kunde inte låta bli att le. 
"Det var trevligt att hänga med dig idag." 
Jag läste meddelandet flera gånger för att kunna smälta det. Mitt leende blev större och mina händer skakade lite när jag skulle svara honom. 
"Det var trevligt att hänga med dig med :)"
Jag fick snabbt ett svar tillbaka.
"Kul att du valde att sluta vara så sur på oss och började vara trevlig mot oss istället" det kom ett fnysljud ur näsan på mig som skulle föreställa ett skratt.
"Var jag verkligen så hemsk mot er?"
"JA!" 
"Jag lovar att försöka fortsätta vara trevlig i fortsättningen."
"Bra"
Jag svarade inte på det utan låste mobilen och fortsatte kolla på Gossip Girl. Jag störde mig så mycket på allt Jenny gjorde i avsnittet att jag inte klarade av att kolla vidare. Jag gick in på Youtube och bestämde mig för att kolla på musikvideosarna killarna hade lagt upp där. När jag hade kollat klart på alla kunde jag inte låta bli att bli väldigt imponerad, de har verkligen utvecklats sen deras framträdande i globen för bara några månader sedan. Jag blev varm i hela kroppen varje gång Oscar kollade in i kameran och log. Om jag fortsätter att hänga med killarna finns det en stor risk att jag faller för Oscar, vilket kommer bli himla stelt eftersom han aldrig skulle falla för mig. Jag kom på att jag borde packa till imorgon och gick in i min garderob för att välja en bikini. Jag valde en neonrosa bikini och provade den. Färgen gjorde att jag såg brunare ut och mina bröst fick en fin form. Ändå kändes det jobbigt att stå framför spegeln i bara bikini. Jag vet att jag inte borde känna så jag har en fin kropp jag borde vara nöjd över. Clara säger att jag har en modellkropp och att jag är "the sexiest chick on the planet". Men hon överdriver alltid som vanligt. Jag grimaserade mot min egna spegelbild, tog av mig bikinin och satte på mig pyjamas istället. Jag la mig i sängen och satte på Gossip Girl igen, även fast jag inte kunde sluta störa mig på allt Jenny sa och gjorde. Jag längtade tills jag fick träffa Oscar och Felix imorgon igen, men jag längtade inte efter att visa mig i bikini inför dem.

Det går fort när man har kul, redan 10 kapitel skrivna. Stay tuned för imorgon kommer kapitel 11 och något kommer hända när de är och badar...
 
 

Kommentarer

  • Ajla ❤ säger:

    Skit braa! Älskar den verkligen. Du är så duktig på att skriva. Jag går in typ var femte minut för att se om närsta kapitel har kommit ut. Men a ja, nu får jag väl vänta tills imrn❤

    2013-07-18 | 14:49:41
  • Anonym säger:

    Den är så bra! Åh orkar inte vänta tills imorgon...

    2013-07-18 | 16:16:04
  • Foooer säger:

    Jättebra novell du har!
    En av dom bästa jag någonsin läst, kollar in typ var femte minut för att se om det har kommit upp ett nytt kapitel! Åhh, längtar till imorgon :)

    2013-07-18 | 17:21:15

Kommentera inlägget här: