storiesaboutthefooo.blogg.se

Noveller om gruppen The Fooo

something like love - Kapitel 13

Kategori: Something like love

Amandas perspektiv

Kyssen avbröts av att båda ryckte till när Felix och Ogge skrek högt av skräck. Tydligen hade det hänt något läskigt på filmen som skämt dem båda. Jag och Oscar skrattade högt och de kollade förvånat på oss. 
"Ofta inte du blev rädd av det där Amanda?!" sa Ogge.
"Asså jag blundade." sa jag generat, jag kunde ju inte säga att jag kysst Oscar. 
"Aha, det förklarar ju varför inte du skrek." sa Ogge och kollade framåt på filmen igen. Oscar la armen runt mina axlar och jag lutade huvudet mot hans axel. Jag drog in doften av hans parfym och njöt av studen. Även fast vi inte känt varandra så länge kändes det inte konstigt att jag hade fått känslor för honom så snabbt, det kändes bara rätt. Även fast det kändes rätt borde vi nog ta det lungt, vi borde nog lära känna varandra mer innan vi blev tillsammans. Jag blundade hela slutet av filmen och med tanke på hur killarna skrek var det nog bra att jag gjorde det, annars hade jag nog inte kunnat sova på flera veckor. Precis i den stund som filmen var slut öppnades ytterdörren och Oscars föräldrar kom hem. Oscar gick ut till henne i köket för att fråga om det var okej om jag och Ogge sov här hela helgen. Vi kunde inte urskilja vad de sa utan det enda som hördes var mummel. Jag hoppades verkligen att hans mamma skulle låta oss sova här. 
Oscar kom in i sovrummet med ett stort leende. 
"Det är helt okej att ni sover här hela helgen. De ska åka till våran sommarstuga i Dalarna så vi kommer vara helt själva." sa han och en lättnad spred sig i kroppen. "Men vi måste dra till Ica och köpa mat och om vi vill ha något mer." Vi reste oss upp från där vi satt i vardagsrummet och tog på oss våra skor som stod i hallen. Oscars pappa kom ut i hallen för att hälsa på oss. Det syntes att Oscar hade ärvt mycket av hans gener för han var nästan en kopia av honom. På vägen till Ica hade vi en diskussion om vad vi skulle äta och vi kom fram till att vi skulle äta Tacos ikväll och grilla hamburgare imorgon kväll. När vi kom fram till ica så tog vi en kundvagn och började plocka ner det vi behövde i den. Vi plockade en stor påse med godis och Ogge la ner en påse chips och en påse ostbågar i vagnen också. Vi gick till kassan och betalade allt och delade upp varorna i fyra lika tunga påsar så vi skulle orka bära hem allt. Vi pratade om allt möjligt påvägen hem och jag kände mig ändå glad över att vi hade flyttat till Stockholm. Jag gillade Felix, Oscar och även Omar även fast vi inte hunnit träffas mer än i några timmar. Mest glad var jag över att jag träffat Oscar. 

Väldigt kort kapitel men har skrivkramp. Hur jag än försöker får jag inte till något men det här är bättre än inget. Ska försöka skriva ett längre och lite roligare kapitel imorgon :)

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    De spelar ingen roll, du skriver huuur bra som helst! Sluta aldrig, älskar verkligen din novell! :D

    2013-07-21 | 21:27:45
  • Ajla säger:

    Kommer nästa kapitel ut ikväll? ❤

    2013-07-22 | 20:02:26
  • Anonym säger:

    Snälla kan du skriva kapitel 14 ikväll? Jag åker bort i en månad och jag kommer inte ha internet och jag vill så gärna läsa kapitel 14. I alla fall jag åker ikväll kl 11, så jag hoppas du skriver ett till kapitel. Jag älskar verkligen din novell❤

    2013-07-22 | 21:11:53
  • Emma säger:

    meeer omg

    2013-07-22 | 23:05:28
    Bloggadress: http://thefooofics.blogg.se
  • en foooer säger:

    asså omg. jag verkligen ÄLSKAR dina noveller och kan inte sluta läsa! hoppas du vaknar imorgon med ett jätte långt kapitel i huvet så jag få läsa mer för det är knappt så man kan sluta! ❤

    2013-07-22 | 23:08:41
  • Ebba säger:

    Jättebra!!!

    2013-07-24 | 00:06:57
  • Andra foooer säger:

    När kommer nästa ut? iiiih

    2013-07-24 | 12:04:52

Kommentera inlägget här: