storiesaboutthefooo.blogg.se

Noveller om gruppen The Fooo

Something like love - Kapitel 11

Kategori: Something like love

Oscars perspektiv

När jag gick och la mig på kvällen var jag prirrig i hela kroppen och rastlös. Jag längtade till att få umgås med Amanda hela dagen imorgon och att få vara ifred från våra fans. Visst älskade jag när fans kom fram och ville ta bilder men ibland är det skönt att slippa allt sånt för en dag eller två och bara få vara lite privat. Det kommer säkert bli lättare att lära känna Amanda när vi bara är 4 stycken imorgon och det var något jag verkligen såg fram emot. Det lilla hon hade visat av sin personlighet fick mig att verkligen vilja lära känna henne mer för hon verkar vara den mest fantastiska tjejen på jorden. Jag somnade med ett leende på läpparna och med en känsla av att morgondagen skulle bli hur bra som helst. 
 
Jag vaknade kl 10 nästa morgon och jag tog på mig ett par badbyxor och ett linne. Jag gick ner i köket för att äta frukost. Mina föräldrar hade åkt till jobbet för flera timmar sen och på köksbordet låg en lapp. "Ha det bra idag gubben och glöm inte smörja in dig med solkräm och dricka mycket vatten. Kram mamma." Jag log medans jag läste lappen och hällde upp yoghurt i en skål. Jag bredde en macka och bar med mig frukosten ut på altanen. Jag kunde se sjön här ifrån och vattnet såg verkligen lockande ut. Trots att klockan bara var lite efter 10 så var det riktigt varmt ute, det kommer verkligen bli en grym dag idag. När jag ätit klart min frukost gick jag in för att ställa min skål i diskmaskinen och sedan till toaletten för att borsta tänderna. Jag struntade i att fixa håret eftersom jag ändå skulle bada, det fanns ingen mening med att göra det då. Jag letade fram en handduk jag kunde ha med mig idag och satte mig sedan i köket för att vänta på dem. Jag gick in på twitter och läste i genom min feed halvnoga. Jag FM och RTa några av mentionens jag fått och gick sedan in på instagram. Tiden gick extremt långtsamt och det kändes som om klockan aldrig skulle bli 11. 
 
5 i 11 kunde jag höra två röster utanför som bråkade och jag förstod att det var Ogge och Amanda. Jag öppnade dörren men de brydde sig inte om mig utan fortsatte att bråka om något. 
"Vad bråkar ni om?" frågade jag när de slutat skrika på varandra och gått över till att blänga på varandra. 
"Ogge glömde att ta med nycklar och våra föräldrar åker till vår sommarstuga över helgen och eftersom att vi inte har några nycklar kommer inte vi komma in i lägenheten." sa Amanda och fortsatte blänga på Ogge. 
"Men om inte du hade stressat så jävla dant hade jag ju kommit ihåg dem." svarade Ogge henne. 
"MEN OM DU HADE GÅTT UPP I TID HADE JAG INTE BEHÖVT STRESSA ALLT ÄR DITT FEL." skrek Amanda och började slå på Ogge med sin väska. Jag drog Amanda bort från Ogge och ställde mig emellan dem så Amanda inte skulle börja puckla på Ogge igen. 
"Ni kan sova här i helgen, jag tror inte mina föräldrar kommer ha något emot det." Inombords skrek jag av glädje, jag skulle få spendera HELA helgen i Amandas närhet, det kunde inte bli bättre. 
"Är det säkert? Är det verkligen okej för dig?" sa Amanda och hon började lugna ner sig. 
"Ja, helt säkert men jag kan prata med mamma och pappa när de kommer hem från jobbet." 
"Åh du är världens bästa." sa Amanda och kastade sig runt halsen på mig. Jag tappade nästan balansen eftersom att det var så oväntat. 
"Äh" svarade jag generat. 
 
Felix kom 20 minuter senare och vi började gå till badplatsen. Jag och Amanda gick så nära varandra att våra händer snuddade vid varandra ibland och hon kollade på mig och log stort. 
"Du anar inte hur tacksam jag är över att du låter oss sova hos dig i helgen." sa hon och la sin hand på min axel. 
"Vad är det jag hör, är det sleep over hos Enis i helgen?!" sa Felix. "Varför är inte jag bjuden?"
"Du bjöd precis in dig själv ganska odiskret." svarade jag honom. 
Vi kom fram till badplatsen och Amanda kastade väskan på marken och sparkade av sig sina skor och tog snabbt av sig sina shorts och sin tröja och började springa mot vattnet samtidigt som hon skrek "SISTEN I ÄR EN BAJSKORV!!!"
Jag sparkade av mig mina skor och slet snabbt av mig min tröja och började springa efter henne. Ogge och Felix gjorde det samma och vi sprang det snabbaste vi kunde för att försöka komma före Amanda ner i vattnet. Hon hade ett för stort försprång och nådde vattnet först av oss. Jag och killarna kom i nästan samtidigt och när vi kommit upp över vattenytan sa Amanda: Är det bara jag som känner doften av tre bajskorvar eller?" Hon rynkade på näsan och skrattade sedan högt åt sitt skämt. Hennes skratt var det finaste jag hört och hennes ögon glittrade av glädje och av solen som sken på henne. Efter att vi badat ett tag tyckte Felix och Ogge att det var för kallt i vattnet och gick upp, det var bara jag och Amanda kvar i vattnet. 
"Tycker fortfarande luktar lite bajs om det, man tycker ju att vattnet borde ha tagit bort lukten." sa honom och hade en busig uppsyn. Hennes ögon glittrade ännu mer och det syntes på hela henne hur rolig hon tyckte att hon var. Jag kunde inte låta bli att hålla med henne om det, hennes humor var ganska rolig ändå. 
"Jag kan komma närmre om du vill så du får känna doften lite bättre, du verkar ju gilla den eftersom du kommenterar den." sa jag och började simma mot henne. 
Hon försökte simma ifrån mig men jag var snabbare än henne och kom snabbt ifatt henne. Jag tog tag i hennes midja och drog henne till mig. hon skrattade och försökte ta sig ur mitt grepp. Jag släppte taget om henne och hon vände sig om och hennes ansikte hamnade bara några centimeter ifrån mitt. Hennes ögon kollade djupt in i mina och rätt som det var lutade hon sig framåt och kysste mig.
Ett långt kapitel och EN FREKING KYSS. Hur kommer det bli mellan dem nu när de ska sova hos Oscar hela helgen? Och såg Felix och Ogge vad som hände? 
Kör lite the fooo style, dvs hjälp me spread the word, och minst 5 kommentarer för att få nästa kapitel!
 

Kommentarer

  • Ajla säger:

    Skit braaa! Längtar till nästa kapitel :)

    2013-07-19 | 17:09:53
  • Julia säger:

    Såsåsåsåsåsåså bra novell!!!:)

    2013-07-19 | 20:50:07
  • Nelly säger:

    Superduperjättebra!!!!? Meeeeer ;D <3

    2013-07-19 | 20:59:23
  • Angelika säger:

    Åhh jag älskar denna novellen! <3

    2013-07-19 | 22:59:35
  • Sara säger:

    Omg mer!!!

    2013-07-19 | 23:02:14
  • Alexandra säger:

    Meeeeeer, helt in love

    2013-07-20 | 01:41:15
  • Emii säger:

    Haha :D Ett riktigt roligt och bra kapitel! Längtar till nästa! :)

    2013-07-20 | 10:23:11

Kommentera inlägget här: