storiesaboutthefooo.blogg.se

Noveller om gruppen The Fooo

Something like love - Kapitel 12

Kategori: Something like love

Oscars perspektiv

Kyssen varade inte mer än i någon sekund men mitt hjärta hann ändå göra tusen volter. 
"Åh herregud förlåt, jag vet inte vad som hände, gud det var inte meningen att kyssa dig." sa hon så snabbt att jag jag nästan inte kunde urskilja vad hon sa. Jag såg hur hennes kinder blev illröda. 
"Det är lungt, det var bara en kyss." sa jag och försökte verka oberörd även fast jag kände för att skrika högt och göra som mitt hjärta, göra tusentals volter. 
"Säkert? Jag vill inte att det ska bli stelt mellan oss så vi inte kan fortsätta träffas, för jag gillar att göra det." Sa hon och skruvade lite på sig. 
"Vi fortsätter bara bete oss som vanligt." sa jag och log mot henne. Jag hade en stor lust att kyssa henne men det hon sa gjorde att jag fick känslan av att hon ångrade sig och ville bara att vi skulle vara vänner. Jag får bara dölja mina känslor och hoppas på att de försvinner. För jag vill inte förstöra den vänskap vi har påbörjat. 
 
Amandas perspektiv

Kyssen med Oscar var den bästa kyss jag någonsin upplevt. Hans läppar var mjuka och passade ihop med mina. Det kändes som om det slog gnistor om oss även fast kyssen var så kort. Det han sa efter fick mig att ångra att jag gjorde det, men när vi stod så nära hade det känns så rätt och jag trodde att han kanske hade pyttelite känslor för mig. Men det var tydligen bara en kyss, som om det inte alls hade slagit gnistor om oss. Hade han verkligen inte känt något? Jag kände mig besviken och ledsen, men jag ville inte visa något och försökte spela lika oberöd som honom. När vi kom upp ur vattnet la vi oss på varsin sida och Felix och Ogge som låg och sola. Jag la mig brevid Felix och han frågade mig massor om Norrköping och mina kompisar där. Jag kunde inte låta bli att märka hur lik han var Clara i sättet och hur bra de skulle passa ihop. När klockan var två var alla vrålhungriga så vi gick tillbaka till Oscar för att laga mat. Oscar tittade knappt på mig och verkade försöka att gå så långt bort ifrån mig som det var möjligt. Var det här att bete sig som normalt? Om han fortsätter så här kommer vi inte kunna umgås mer och jag och Ogge som ska sova här hela helgen. Kommer han ignorera mig och bara prata med Ogge? Jag fick ont i magen och ångrade kyssen ännu mer. Vi kom fram till Oscar och bestämde oss för spagetti och köttbullar till lunch. Vi satt tysta runt köksbordet och väntade på att spagettin skulle koka klart. Det verkade som om stelheten mellan Oscar och mig hade smittat av sig på de andra. Alarmet Oscar hade satt för när pastan var klar ringde och han hällde av vattnet och han plockade ner tallrikar från ett skåp och glas från ett annat. Felix hade rest sig från stolen och plockade fram bestik och la dem på bänken brevid tallrikarna. 
"Det är bara att ni tar så mycket ni vill ha. Vi kan väl äta på altanen?" sa Oscar och bröt den långa tystnaden som pågått mellan oss. 
Vi andra nickade och vi började ta mat och tog med den ut. Maten fick Ogge och Felix att börja prata en massa igen men varken jag eller Oscar sa så mycket. Vi fick ögonkontakt ibland men han bröt den snabbt och det kändes som ett slag i magen. Varför hade jag varit så dum och kysst honom. Det var ju klart att han inte hade gillat det och kände sig besvärad över att jag hade gjort det. Han hade inga sådana känslor för mig och nu när jag hade kysst honom hade han väl förståt att jag gillade honom lite mer än som bara en vän. Jag kände för att gå och dränka mig i sjön. 
"Asså jag tror inte jag orkar vara ute så mycket mer i solen, kan vi kolla på film istället?" sa Ogge när vi ätit upp.
Vi tyckte alla att det var en bra ide och vi tog med oss våra tallrikar in och ställde ner dem i diskmaskinen. Vi gick in i vardagsrummet för att välja film. Det blev som vanligt en intensiv diskussion om vilken film vi skulle se, jag och Felix ville se komedin 21st jumpstreet medans Ogge och Oscar ville se skräckfilmen dead scilence. Felix och Ogge körde sten, sax, påse eftersom ingen av oss ville ge sig. Ogge vann och jag kunde inte låta bli att slå Felix riktigt hårt på armen, jag hatade verkligen skräckfilmer. Jag var så extremt lättskrämd och jag brukade drömma mardrömmar i evigheter efter jag sett en skräckfilm. Felix och Ogge tog varsin fåtölj och jag satte mig i soffan. Oscar satte på filmen och satte sig i soffan brevid mig men vi satt med ett väldigt stort mellanrum emellan oss. Jag hade hoppats på att han skulle sätta sig lite närmre i alla fall. Filmen började och det var det läskigaste jag varit med om i hela mitt liv. Efter bara några minuter hoppade jag till och det kändes som mitt hjärta stannade. Jag skrek till högt och killarna skrattade åt mig. 
"Amanda, så läskigt är det inte." sa Ogge och skrattade återigen åt mig. 
"Du vet hur rädd jag är och ändå väljer du läskigaste skräckfilmen du kan hitta." jag blängde på honom. 
Vi riktade fokus mot filmen igen och jag kunde se i ögonvrån hur Oscar flyttade närmre mig. Mitt hjärta slog ett extra slag när han satt så nära mig att våra lår snuddade vid varandra. 
"Du får hålla mig i handen om det blir läskigt." viskade han i mitt öra och jag kände hans varma andedräkt mot min kind. Jag greppade hans hand nästan på direkten eftersom det kom en läskig scen. Jag satte den andra handen framför ögonen, jag vågade verkligen inte kolla. Jag blundade nästan hela filmen och trots att jag hatar skräckfilmer njöt jag den här gången eftersom att jag fick hålla i Oscars hand. Jag kände hans andedräkt mot min kind igen. 
"Du kommer krossa min hand snart om du inte håller lite lösare." viskade han. Jag vände ansiktet mot honom och log och höll lite lösare i hans hand. Våra ansikten var bara få centimeter ifrån varandra igen. Den här gången var det han som kysste mig. Jag besvarade kyssen och fjärilarna i magen var helt galna. Hade han kanske känslor för mig ändå? 
Ännu en Ascar kyss. Båda verkar tvivla på vad den andra känner och ingen vill förstöra vänskapen de ha utvecklat på den korta tiden. 
Nästa kapitel kommer förmodligen imorgon!

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    Waaaah, meeeer

    2013-07-20 | 23:41:18
  • Alexandra säger:

    Waaaah, meeeer

    2013-07-20 | 23:41:18
  • Zandra säger:

    Såååå bra!

    2013-07-21 | 00:31:21
    Bloggadress: http://justinbstoriees.blogg.se
  • ella säger:

    Gud vad bra! kommer det nya kapitlet ut snart? jag måste läsa mer❤

    2013-07-21 | 14:07:10
  • Ajla säger:

    Skit bra som vanligt! ❤ Vill bara läsa mer! När kommer nästa kapitel ut? ❤☺

    2013-07-21 | 15:04:48

Kommentera inlägget här: