storiesaboutthefooo.blogg.se

Noveller om gruppen The Fooo

Something like love - Kapitel 3

Kategori: Something like love

Amandas perspektiv

Jag åt min frukost i sängen och tittade ut genom mitt fönster. Jag hade fått utsikt över riddarfjärden och jag kunde inte låta bli att tycka att Stockholm kunde vara riktigt fint ändå. Det kanske inte var så illa att bo här ändå. När jag hade ätit klart min frukost så bestämde jag mig för att det nog var bäst att byta om innan jag gick ut med min disk om de skulle sitta kvar i köket. Jag gick in i min garderob och jag kände att det var ett bra beslut att packa upp alla kläder igår kväll. Jag såg även mina redan väldigt många klädesplagg såg löjligt få ut i den här stora garderoben och att jag kunde behöva en eller fem shoppingtur för att kunna fylla ut den lite mer. Eftersom att det var varmt ute idag valde jag ett par svarta jeansshorts och ett tunt vitt linne.
Killarna hade som tur var lämnat köket och gått in på Ogges rum så jag slapp träffa dem igen. Jag gick ut i köket med min disk och för att hämta glassen jag visste att mamma hade köpt igår kväll. Jag hörde hur någon kom in i köket medans jag letade efter min glass.
 
"Hej" sa en röst jag aldrig hört innan.
Jag vände mig långsamt om och såg att den okända rösten tillhörde en av Ogges kompisar. 
"Hej" svarade jag kyligt och började leta efter glassen igen, vart hade mamma lagt den egentligen. 
"Om du hittar en ben and jerry's glass där inne får du gärna ge den till mig, det är den jag kom hit för." sa han 
"Jag skulle inte tro det, den glassen är MIN!" svarade jag ännu kyligare. Herregud vad jag störde mig på den här killen, kan han bara lämna köket eller? Jag kunde höra hur han öppnade munnen för att säga något men stängde den igen. Jag hittade äntligen glassen och jag smälde igen dörren till frysen efter mig och tog en sked från en av kökslådorna. Jag blängde på honom när jag gick förbi honom och stängde sedan dörren till mitt rum hårt efter mig. Det var något med honom som bara fick mig att bli så irriterad. Han verkade vara en sån kille som bara behövde le lite charmig och så får han allt han vill serverat på ett silverfat. Jag öppnade glassburken och tog en stor sked glass och det fick jag att känna mig lite gladare för stunden. 
 
Oscars perspektiv

När jag kom in i köket för att hämta glassen stod Ogges syrra och letade efter något i frysen. Hon brydde sig inte om mina försök att vara artig utan svarade väldigt kyligt och slog och slängde med saker. Det märktes att hon inte gillade min närvaro särskilt mycket och hade säkert kunna ha bett mig att gå om det inte hade varit för att hon hade hittat vad hon letade efter. Hon blängde på mig när hon lämnade köket och det var något i den blicken som gjorde att något tändes inom mig. Trots den arga uppsynen var hon den vackraste tjej jag hade sett och att hon visade så lite intresse för mig gjorde att jag blev ännu mer intresserad av henne. 
"Men vafan Oscar, vart är glassen?" sa killarna i kör när jag kom tillbaka in på Ogges rum. 
"Amanda, hon heter väl så din syrra, hon tog glassen före mig." Ogge reste sig ur sängen innan jag hann prata till punkt och vi kunde höra hur han och Amanda började bråka på andra sidan väggen. En hel del svordommar hördes och efter en stund kom Ogge tillbaka tomhänt. 
"Kom grabbar, vi får åka och köpa vår egna glass." 
Amandas dörr var öppen när vi passerade den och jag kunde inte låta bli att titta in.  Tydligen satt hon och kollade på oss när vi gick förbi och våra ögon möttes för några sekunder men det kändes som flera minuter. Hon bröt ögonkontakten och kollade istället ut genom fönstret. 
 
Amandas perspektiv

Jag satt på sängen och kände mig extremt nöjd över att ha vunnit ännu ett bråk. Jag såg hur de gick förbi mitt rum eftersom Ogge inte hade stängt dörren efter sig. Att se dem vara tvungna att åka till ica och betala sin egna glass gjorde mig ännu nöjdare. När killen jag träffat i köket gick förbi kollade han i mitt rum och fick ögonkontakt. Jag kände hur irritationen inom mig växte igen samtidigt som jag fick fjärilar i magen för han overkligt snygg. Det var något med hans blick som gjorde fjärilarna i magen helt galna och de flög hit och dit. Sen mindes jag att han är en orsakerna till att jag är här och jag bröt ögonkontakten och kollade ut genom fönstret istället. Fjärilarna lugnade ner sig och gick tillbaka till att sova igen och jag hoppades att de skulle fortsätta med det för all framtid.

Oh lala verkar som att Oscar har börjat falla pladask för Amanda.
Ni får himla gärna sprida min blogg om ni gillar den, tell your foooerfriends om ni tror de också skulle gilla den. Kanske kommer ett kapitel till senare eller så kommer det ett imorgon.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: