storiesaboutthefooo.blogg.se

Noveller om gruppen The Fooo

Something like love - Kapitel 8

Kategori: Something like love

 Jag tog upp mobilen för att kolla ur länge jag hade väntat, 8 minuter, de borde komma när som helst. Solen sken i mitt ansikte och jag ångrade att jag inte hade tagit med mig några solglasögon imorse. Jag kunde höra röster på långt håll och när jag tittade åt det håll rösterna kom ifrån kunde jag se att det var Ogge, Oscar och Felix. Jag reste mig upp och borstade smutsen jag hade på mina jeansshorts. 
"För i helvete Amanda, spring aldrig ifrån mig sådär igen!" sa Ogge och kramade om mig hårt. Jag blev väldigt chockade över kramen eftersom att jag och Ogge inte hade kramats på flera år. 
"Jag lovar." sa jag och kramade honom tillbaka. "Men nu går vi och köper glass. Åt vilket håll ska vi?"
Vi började gå och stämningen mellan oss var lite stel. Det märktes på dem att de ville prata om vad som hänt tidigare men jag kände inte för att prata om det någonsin igen. Det hade varit just rädslan för alla fans och uppmärksamheten jag skulle få för att vara Ogges tvilling som hade fått mig att be Ogge att inte nämna det och hålla mig utanför hela grejen med The Fooo. 
"Hur känner du dig efter det som hände?" frågade Oscar. Han hade saktat in och hamnat jämsides med mig. 
"Det känns väl okej, är lite rädd för hur det kommer bli nu. Jag bad ju Ogge om att hålla mig hemlig för jag visste ju att det skulle bli sån kalabalik om era fans fick reda om mig." svarade jag och log lite mot honom. 
"Det kommer säkert inte bli så farligt som du tror." sa han och besvarade mitt leende. Leendet fick min kropp att bli helt galen och det kändes som om jag tappade förmågan att stå upp på benen, de hade förvandlats till spagetti. Jag försökte intala mig själv att det bara var en crush men min kropp påståd de motsatta. Jag kände ju honom knappt men ändå beter sig min kropp som om jag vore störtkär i honom. Vi gick i tystnad resten av vägen och vi sneglade bara på varandra ibland och båda log generat när vi sneglade på varandra samtidigt. Framför oss hade Ogge och Felix en högljud diskussion om Mc Donalds eller Burger King var godast. Jag och Oscar kollade på varandra och började skrattade åt deras diskussion. Det kändes bara att gå här med dem och jag kände mig faktiskt nästan glad. Kanske skulle Ogge låta mig hänga med dem ibland och min sommar skulle kanske inte bli så ensam och långtråkig ändå. 
 
Vi kom fram till glasskiosken och vi beställde varsin mjukglass. Vi satte oss ned på en bänk och åt våra glassar i tystnad. Jag kände ännu en gång att verkligen borde ha haft med mig mina solglasögon. Dels för att solen var så stark och dels för att jag ville kunna kolla på Oscar utan att det märktes. Kanske var det bara bra att jag inte hade tagit med dem ändå, jag ville ju ge bränsle till fjärilarna i magen och spagettibenen han på något sett lyckades ge mig. 
"Amanda, har du twitter?" frågade Felix mig. "Jag vill följa dig."
"Japp det har jag, amandamolander heter jag där." Eftersom att han satt brevid mig såg jag hur han gick in på twitterappen och sökte på mitt namn och tryckte på följknappen. Jag såg att Oscar satt med ögonen klistrade på sin mobilskräm så jag antog att han gjorde samma sak som Felix nyss hade gjort. När jag kollade twitter hade jag fått två nya följare, Felix och Oscar. Jag följde dem tillbaka och kollade igenom Oscars profil. 
"Killar sätt er brevid varandra, jag vill ta ett foto på er." sa jag och reste mig från bänken. Ogge suckade eftersom han vet hur galen jag är med att ta kort hela tiden. De satte sig brevid varandra på bänken och tittade in i kameran. 
"Jag måste säga att jag är mycket nöjd med er prestation, det måste vara alla era photoshoots som gjort er så bra att bli bra på kort. Kolla jag behövde bara ta ett kort." De skrattade åt min glädje över att ha fått ett bra kort så snabbt. 

Så, råkade publicera kapitelet innan jag ens hade börjat skriva så det är därför det varit ett kapitel utan text uppe ett litet tag. men nu är kapitel klart i alla fall. Lite långtråkigt och händelselöst men snart kommer det hända saker ska ni se!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Varför finns det ingen text? o.O

    2013-07-17 | 18:56:34
  • Ajla säger:

    Omg! Såå bra, jag älskar den verkligen! Kan du snälla skriva ett till kapitel ikväll om du har tid och om du orkar❤❤

    Svar: Jag är för trött för att kunna skriva ihop något bra, men imorgon kommer ett eller två nya :)
    riverenvackerdrm.blogg.se

    2013-07-17 | 19:59:46

Kommentera inlägget här: