storiesaboutthefooo.blogg.se

Noveller om gruppen The Fooo

Something like love - Kapitel 4

Kategori: Something like love

Eftersom att killarna hade gått för att köpa glass var jag själv i lägenheten. Mamma och pappa var på Ikea för att köpa något, kommer inte ihåg vad de sa. Eller jag brydde mig inte om vad de skulle köpa. Jag kopplade in min Iphone i mina högtalare och satte på Justin Bieber. Jag höjde volymen och tog min hårborste som låg på mitt nattduksbord och använde den som mikrofon. Det var inte bara Oscar som hade fötts med sång- och dansgener, jag hade dem också. När vi var små så brukade vi skapa olika koreografier ihop till våra favoritlåtar och uppträda för mamma och pappa. Vi har säkert 100 stycken videonband filmade med våra uppträdanden. Efter att ha dansat till fem låtar blev jag helt slut i kroppen och var tvungen att lägga mig sängen för att hämta andan ett tag. När jag hade fått tillbaka en normal andhämtning igen så gick jag ut i köket för att dricka vatten. Jag nynnade på låten som spelades just nu, Fall, som är min absoluta favoritlåt med Justin. Jag drack 3 glas med vatten på raken och satte mig sedan vid köksbordet för att kolla twitter på ipaden som låg där. 
 
"Så bra sångröst är tydligen något som är vanligt i den här familjen." sa en röst. Jag hade tydligen börjat sjunga högt utan att jag märkt det och jag hade inte heller märkt att killarna var tillbaka från Ica. Jag tittade upp för att se vem det var som pratade med mig. När jag såg vem det var tittade jag ner på skärmen igen och fortsatte läsa mitt twitterflöde. Jag kände inte för att prata med honom, vi har haft en tillräckligt lång konversation för idag. 
"Oscar kommer du med skedarna eller????" hörde jag Ogge ropa från sitt rum.
"Jag märker att du är Ogges slav, det här är ju andra gången idag du lyder hans köksorder." sa jag till honom medan han letade efter lådan bestiken finns i. Jag såg hur hans ansikte fick en röd nyans och på hela hans kroppspråk att han blev väldigt generad. "Eller finns det en annan orsak, kanske hoppades du på att stöta på någon i köket?" Han blev ännu rödare i ansiktet och jag kunde höra honom dra en djup suck av lättnad när han äntligen hittade rätt låda. Han tog 4 skedar och skyndade sig sedan ut ur köket. Jag tog med mig ipaden in på mitt rum för att slippa träffa någon annan av killarna. Jag satte mig i sängen och sänkte volymen på högtalarna och smsade Clara för att fråga om hon ville facetime:a. Hon svarade inte ens på mitt sms utan ringde upp mig direkt. 
 
"AMANDA ÅH VAD JAG SAKNAR DIG" skrek hon så fort jag svarat
"Saknar dig med älskling, men kan du snälla sakna mig med en lägre ljudvolym tack" 
Vi brast ut i skratt för detta var så typiskt våra samtal. Clara som vrålar fram en hälsningsfras och jag som ber henne prata tystare. 
"Hur är det i Stockholm då, sett några snygga killar jag kan bli kär i när jag kommer och hälsar på dig?" frågade hon mig när vårat skrattanfall avtagit. 
Jag kände hur jag blev varm i ansiktet och att kinderna blev röda. 
"Åh du har hittat en snygging till själv" sa hon och hennes ögon spärrades upp. "Berätta allt om honom."
"Haha, det är inte ens något." sa jag. "Har inte träffat några andra personer än min familj och medlemarna i Ogges boyband." Jag himla med ögonen när jag sa det sista så hon skulle förstå att jag avskydde dem. 
"Men det är ju en som är dösnygg i bandet ju, den andra killen som heter Oscar." 
"Vet inte ens vem som är vem."
Resten av samtalet bestod av att bestämma när Clara och Ida, min andra bästa vän, skulle komma och hälsa på mig. Vi hittade tillslut ett datum som passade alla och deras tågbiljetter är köpta. Längtar så mycket tills de kommer hit, saknar dem så jag snart går sönder även fast jag bara har varit ifrån dem i en dag..

Kommentarer

  • Alva säger:

    Snälla skriv mera jag håller på att dö nu.

    2013-07-15 | 18:30:37
    Bloggadress: http://felixomaroscaroscar.blogg.se
  • Ajla säger:

    Snälla kan du skriva en till ikväll? Den är så bra! ❤❤

    2013-07-15 | 19:13:00
  • Lina säger:

    SÅÅÅ SJUKT BRAAAA!!!!:D

    2013-07-15 | 20:04:00

Kommentera inlägget här: