storiesaboutthefooo.blogg.se

Noveller om gruppen The Fooo

Something like love - kapitel 16

Kategori: Something like love

Amandas perspektiv

När jag vaknade kände jag inte igen mig men när jag kände slangen som satt fast i min arm förstod jag att jag var på sjukhuset. Jag kollade mig omkring i rummet och såg killarna sova i den lilla soffan som fanns i rummet. De låg huller om buller på varandra och jag antog att de hade däckat i väntat på att jag skulle somna. Jag förstod av jag hade hamnat på sjukhuset för att jag svimmat av att mitt blodsocker var för lågt. Det var inte första gången det hände. Det var ganska självklart att det här skulle hända i helgen eftersom att jag inte hade haft tillräckligt med insulin med mig eftersom jag hade planerat att komma hem igår kväll och inte på söndag kväll. Jag skämdes över att det här hade hänt, jag måste ha skrämt livet hur Oscar och Felix. Även hur Ogge men han var ju i alla fall bered på att det här kan hända om jag inte äter ordentligt och inte får i mig tillräckligt med insulin. Jag hade förstört hela helgen och den tid jag skulle fått spendera med Oscar är borta och jag vet inte när jag kommer få en sån chans igen. Jag kände hur ögonlocken blev tyngre och tyngre och jag somnade om igen. 
 
Ogges perspektiv

Amanda hade sovit från den stund vi kom till sjukhuset och hon hade fått dropp i armen för att få upp insulin nivån. Jag hade sagt till Felix och Oscar att de kunde åka hem och sova istället men de envisades med att stanna kvar. Oscar såg riktigt orolig ut medans Felix mest såg chockad ut, jag var rädd att han skulle svimma eftersom att han var så blek. Jag förstår honom, det är riktigt otäckt när det här händer och speciellt delen när man måste trycka in sprutan. Jag hade iakttagit Oscar och Amanda hela dagen och det var något mellan dem som inte riktigt att förklara. De verkade vara som magneter som drogs till varandra och de kollade på varandra med en väldigt speciell blick. Jag var glad för hennes skull, efter alla svin till killar hon träffat är hon verkligen värd en kille som Oscar. Men samtidigt kändes det jobbigt att det var just Oscar hon fattat tycke för eftersom det kan bli svårt med alla fans. Hon hade rätt i det hon sa tidigare, att en del av dem hatade henne för att hon var min syster och hänger med oss. Skulle de få reda på att hon och Oscar har ett förhållande kan det nog bli värre för henne. Jag skulle aldrig förlåta honom om han sårar Amanda på något sätt.
 
Amandas perspektiv

När jag vaknade nästa gång hade killarna redan vaknat och de satt i soffan och stirrade på mig. När de såg att jag var vaken rusade de fram till sängen och de frågade i mun på varandra hur jag mådde.
"Jag mår bra, lite hungrig bara." svarade jag och log trött emot dem. Ogge och Felix gick för att leta efter någon som kunde ge mig frukost. Oscar satte sig på stolen som stod brevid sängen och tog min hand. 
"Jag borde ha sagt något om min diabetes och att det här kan hända, jag måste ha skrämt livet ur dig och Felix." sa jag och kände lite dåligt samvete. 
"Jo, vi fick oss en rejäl chock. Felix tog det inte så bra, han spydde efter att ni åkt iväg med ambulansen." jag skrattade till, det är inte första gången det händer. Clara gjorde det första gången det här hände och hon blev också inlagd eftersom att hon svimmade hela tiden. Oscar kramade min hand hårdare och han lutade sig fram och kysste mig. 
"Ojsan, nu störde vi visst något." hörde jag en röst i dörren säga.
ASCAR-KYSS WOHO. Nästa kapitel kommer imorgon eftermiddag/kväll så kolla in igen då

Kommentarer

  • ebba säger:

    ascar ftw

    2013-07-29 | 20:56:47
    Bloggadress: http://thepooo.blogg.se
  • ajla säger:

    skit braa :)

    2013-07-29 | 22:54:54

Kommentera inlägget här: