storiesaboutthefooo.blogg.se

Noveller om gruppen The Fooo

something like love - Kapitel 14

Kategori: Something like love

Oscars perspektiv

Jag gick brevid Amanda hela vägen hem från Ica och våra händer snuddade ibland vid varandra. Jag hade lust att ta hennes hand men jag visste inte hur hon skulle reagera eller vad Ogge skulle tycka om att jag blir tillsammas med hans syster. Våra händer snuddade igen och hon kollade på mig och log stort. Jag log tillbaka mot henne och lusten att gå hand i hand med henne blev större. Jag kände mig inte längre orolig över att hon inte gillade mig eftersom att hon hade kysst mig tillbaka när jag kysste henne förut och hon hade haft sitt huvud mot min axel resten av filmen. Allt med henne kändes rätt och hennes närhet fick mig att må bra, som om hon vore min själsfrände. För jag har ju ändå fått känslor för henne löjligt fort och jag har aldrig känt såhär för någon annan förut och då har jag haft två ganska seriösa förhållanden. Hon är vad som definerar min drömtjej, det är ingen snack om den saken i alla fall. Hon skrattade åt något Felix sa och det fick mig att känna mig avundsjuk på något sätt, jag ville att hon ska skratta åt saker som jag säger till henne. Men samtidigt blev jag varm i hela kroppen när jag hörde hennes skratt. Hennes ögon glittrade alltid till när hon skrattade och det fick mig att glömma hur man håller upp sin egen kroppsvikt med benen. Det låter cheesy men jag drunkar varje gång jag kollar henne i ögonen.  Jag la märkte till att hennes fräknar hade blivit tydligare efter att par timmar i solen och att de hade blivit fler. 
Vi kom fram till mitt hus och precis när vi kommit innan för dörren gick Ogges påse sönder. Som tur var gick inget sönder utan vi behövde bara leta efter tomaterna som rullat ur sin påse åt olika håll. Vi hittade tomaterna snabbt och gick in köket med varorna och packade in det som skulle in i kylskåpet. Ett kurrande från en mage hördes.
"Magen säger att den är hungrig och att vi borde börja laga maten nu." Sa Amanda eftersom det var hennes mage som kurrade. "Men ni får börja utan mig för jag måste på toa." 
Jag hörde hur hon letade efter något i sin väska och Ogge såg orolig ut över något. Efter ett tag kom Amanda tillbaka från toan och hon och Ogge fick ögonkontakt. Jag såg hur hon mimade ett "Det är lungt." till honom. Han såg inte övertygad ut och jag undrade vad han skulle vara lung över. Jag, Ogge och Amanda skar grönsaker medans Felix stekte köttfärsen. Jag hörde hur Felix nynnade på en låt men kunde inte lista ut vilken det var. Men Amanda kunde tydligen det och hon började nynna ihop med Felix. Då kunde jag äntligen höra vilken det var, de nynnade på If i lose myself - One republic. Amanda började istället att sjunga högt och använda gurkan som låg på bordet som mikrofon. Hon hade verkligen en sjukt bra sångröst precis som Ogge. Amandas sång smittade av sig på oss andra. 
"Amanda, du borde verkligen vara med och göra en låt med oss. Din röst låter bra ihop med våra." sa Ogge när vi sjungit klart låten. 
"Vi har gått igenom det här tusen gånger, jag tänker inte." svarade hon och började skära gurkan som tidigare varit hennes mikrofon. "Bara att vara din syster har gjort att era fans hatar mig, tänk då hur det skulle bli om jag spelade in en låt med er." Hon kollade på mig när hon sa det sista och jag förstod att hon tänkte på hur det skulle bli med våra fans om jag blev tillsammans med henne. Våra fans är helt fantastiska men ibland kunde de bli lite avundsjuka på personer som träffar oss.
Skrivkrampen har börjat släppa lite och jag har funderat ut lite saker som ska hända i kommande kapitel. 
Uppdateringen kan bli såhär ibland med flera dagar på rad utan kapitel eftersom att jag jobbar på dagarna, tränar 4-5 gånger i veckan och umgås med kompisar. Hoppas ni har överseende med det :)

Kommentarer

  • ebba säger:

    du är bäääässssttttt

    jag måste komma på ett "shipnamn" till amanda och oscar hahahaahahah
    amascar
    omanda
    ascar
    osanda

    2013-07-25 | 18:59:10
    Bloggadress: http://thepooo.blogg.se
  • Alexandra säger:

    Ta de i din takt, du är gryyyyym!

    2013-07-26 | 10:42:17

Kommentera inlägget här: