storiesaboutthefooo.blogg.se

Noveller om gruppen The Fooo

Something like love - kapitel 1

Kategori: Something like love

Jag hörde hur mamma skrek till av glädje när vi kom in i stockholm och kunde se Globen på vår högra sida. Jag himla med ögonen åt henne bakom solglasögonen och suckade högljutt så de skulle förstå att jag fortfarande inte var glad över flytten. Ogge satt och hoppade upp och ner i sätet brevid mig och jag antog att det var för att han snart skulle få träffa sina älskade bandkompisar igen, som jag fortfarande inte orkat lära mig namnen på. Jag suckade ännu en gång och högre den här gången. Vi fastnade givetvist i köer och det tog säkert en timma längre tid än vad det skulle tagit utan köerna för att komma fram till vårat nya hem. 
 
När vi kom fram hade flyttgubbarna fått in alla våra möbler och övriga saker vi valt att skicka med dem så vi behövde bara packa in det vi hade med oss i bilen. Vi åkte upp med hissen till vår nya lägenhet som låg högst upp i huset. Jag kan inte förneka att lägenheten vi har köpt är riktigt fin och att mitt nya rum med en walk in closet är varje tjejsdröm. Jag bar in mina saker på mitt rum och la mig på sängen. Att packa upp fick vänta, jag lär ju ha hela sommarlovet till det ändå. Jag skickade sms till mina bästa vänner från Norrköping och hoppades på lite kärlek och medlidande från dem. När jag inte fick något svar av dem på fem minuter gav jag upp väntandet och började packa upp ändå. Ogges rum ligger vägg i vägg med mitt och jag kunde höra hur han pratade i telefon med någon. Säkert någon av de där löjliga killarna i hans band tänkte jag och hoppades av hela mitt hjärta att jag aldrig skulle behöva träffa någon av dem, de är ju orsaken till att jag hamnat här...
Det kommer kanske bli ganska korta kapitell nu i början innan allt verkligen kommer igång och det kommer finnas massa att bygga på men hoppas det är okej
 

Kommentarer

  • sandra säger:

    Längtar till nästa kapitel! :)

    2013-07-14 | 19:22:25
    Bloggadress: http://thefooofanfics.blogg.se
  • Lina säger:

    Sjukt bra! När kommer nästa?:)

    Svar: ska försöka skriva ihop ett kapitel nu :):)
    riverenvackerdrm.blogg.se

    2013-07-14 | 19:40:37
  • Ajla säger:

    Den är överbra!! ❤

    Svar: åh tack så mycket <3<3
    riverenvackerdrm.blogg.se

    2013-07-14 | 20:03:47

Kommentera inlägget här: