storiesaboutthefooo.blogg.se

Noveller om gruppen The Fooo

Something like love - Kapitel 2

Kategori: Something like love

När jag vaknade kl 6 på morgonen eftersom att jag tydligen att glömt att dra ner rullgardinen innan jag somnade. Jag märkte att jag inte heller hade tagit av mig mina kläder eller lagt mig under täcket, jag måste somnat innan jag ens hann märka att jag var trött. Jag gick upp och drog ner min rullgardin och tog av mig kläderna och bytte till min flera storlekar förstora sovtröja istället. Jag somnade om så fort jag lagt mig i sängen igen och vaknade inte förrän mamma knackade på min dörr. "Amanda, du kan inte sova bort hela sommaren och du har en massa du ska packa upp i ditt rum."
Jag drog täcket över huvudet och muttrade, jag kände verkligen för att sova bort hela sommarlovet för att slippa månader av ensamhet och tvingas hänga med mina föräldrar hela sommaren. Eller ännu värre, bli tvingad av mamma att hänga med Ogge och hans band. Jag muttrade fram några svordommar under täcket innan jag reste mig ur sängen för att äta frukost. Jag hörde flera röster men antog att det bara var min familj som hade en diskussion om något och brydde mig därför inte om att ta på mig något mer än min tröja jag sov i. Något jag önskar jag hade gjort, för i köket satt inte min familj och åt frukost utan det var Ogge och tre okända killar. Vi stirrade på varandra i något som kändes som flera år men som egentligen bara var en sekund. Ingen av oss sa ett ord till varandra och jag kunde känna hur deras blickar brände på min rygg medans jag gjorde i ordning min frukost. Jag tror aldrig att tiden har gått så långsamt i hela mitt liv och jag har aldrig blivit så lättad av att lämna ett rum förut.
 
Ogges perspektiv

Killarna blev inte riktigt sig själv efter att Amanda hämtat sin frukost, de blev liksom tysta. Något som de aldrig är annars. 
 
"Såå, det där var alltså din syrra?" sa Oscar och bröt den långa pinsamma tystnaden mellan oss.
"Japp" svarade utan att titta upp från mobilskärmen.
"Varför har du aldrig nämnt att du har en syrra förut?" frågade Felix.
"Ni har inte frågat mig om jag har en syster." Jag tittade fortfarande ner i mobilskärmen.
"Man säger något om man har en snygg syrra, det är en oskriven kompisregel." sa Oscar och Felix och Omar nickade instämmande. 
Jag himla med ögonen åt dem och fortsatte att kolla ner i mobilskärmen. Jag hade aldrig nämnt min tvillingsyster för killarna förut av just den här anledningen, att någon av dem skulle bli intresserade av henne och jag skulle inte kunna acceptera det. Men med tanke på hur anti Amanda har varit hela flytten och The Fooo tror jag inte det finns någon risk att hon skulle visa något intresse tillbaka.
Woho, kapitel två. Ska försöka få med flera perspektiv men det kommer ju givetvist vara mest ur Amandas perspektiv. 
Och vad tror ni, kommer någon av killarna falla för Amanda och kommer Amanda falla för någon av dem?

Kommentarer

  • Sofi säger:

    Jättebra! :)

    Svar: åh tack så himla mycket
    riverenvackerdrm.blogg.se

    2013-07-14 | 21:24:38
  • Sandra säger:

    Älskar redan novellen!

    2013-07-14 | 22:34:28
    Bloggadress: http://thefooofanfics.blogg.se
  • Lina säger:

    Så sjukt bra! När kommer nästa kapitel kan typ inte vänta HAHA! :D

    2013-07-14 | 22:44:46
  • Wilma säger:

    Så bra! När kommer nästa? <3

    2013-07-14 | 23:34:16
  • Ajla säger:

    Skit braa, hoppas hon och Oscar blir ihop ;)

    2013-07-15 | 01:36:40

Kommentera inlägget här: