storiesaboutthefooo.blogg.se

Noveller om gruppen The Fooo

Something like love

Kategori: Something like love

Prolog
 
Jag satt i bilen och tittade ut genom bilrutan. Jag kollade klockan på min mobil och såg att vi hade åkt bil i snart 3 timmar. Även fast det mesta av våra ägodelar hade blivit körda till vårat nya hem i Stockholm var bilen ändå helt proppfull. Något jag var delvis tacksam för eftersom att det gjorde att jag inte kunde se min mamma och bror som var väldigt extalserade över flytten till Stockholm. Pappa var lite motvillig till flytten men ju närmre Stockholm vi kom desto gladare blev han. Jag hade inte varit såhär motvillig till flytten om det inte var för att det var på min brors villkor vi flyttade. Bara för att han blivit känd på något sätt och varit förband till Justin Bieber. Han kunde väl pendla som han andra killen gör? Men nej, vi skulle absolut flytta och starta ett nytt liv i Stockholm så fort jag och Ogge hade gått ut nian. Jag höjde volymen på musiken för att slippa höra min familjs prat. Hur skulle jag överleva den här sommaren utan att känna en enda människa här i Stockholm..

En liten början på vad jag hoppas blir en lång novell. Första kapitlett kommer senare ikväll förhoppningsvis annars så kommer det imorgon. 
Det här är den andra novellen jag skriver, har tidigare skrivit en novell om One direction och den hittar ni här om vi skulle vilja läsa den så länge :)

Kommentarer

  • Lina säger:

    Gud den värkar jättebra!:D

    2013-07-14 | 18:26:06

Kommentera inlägget här: